Projecten

Als je bij Het Ambacht over projecten praat, dan kun je stellen dat Het Ambacht in principe één groot project is. Bij Het Ambacht wordt in jongeren geïnvesteerd welke een nieuwe kans krijgen om op een maatschappelijk verantwoorde manier weer in de maatschappij mee te kunnen participeren. De jongeren staan bij ons dan ook te allen tijde voorop.

Tijdens de periode dat jongeren bij Het Ambacht verblijven worden er ook kort lopende projecten gedaan, zoals het timmeren van opbergkasten voor in het theater of het opknappen van een hele afdeling voor Stichting Calibris.

Ook gebeurt het dat we een kleine opdracht van particulieren krijgen waar we de jongeren op inzetten. Dit zijn bijvoorbeeld moderne loungesets voor in de tuin of kleine make-up doosjes.

Voor deze kleine projecten vragen we wel minimaal de materiaalkosten en de kosten voor het stukje voorbereiding en begeleiding. Omdat Het Ambacht een non-profit organisatie is, valt de prijs over het algemeen mee. De doelstelling achter elk project moet zijn dat de jongeren ervan leren.

Het Ambacht is geen commerciële organisatie die grootschalig producten maakt, want daar zouden we namelijk het bedrijfsleven te kort mee doen. Het bedrijfsleven is voor ons namelijk van belang om jongeren uit te laten stromen en niet om te beconcurreren.

Hier treft u een aantal van onze afgeronde projecten aan.