Stagiaires

Het Ambacht heeft altijd behoefte aan goede stagiaires die willen leren terwijl zij midden in praktijk staan. Een stage bij Het Ambacht is een stage waar je leert hoe om te gaan met de doelgroep met een meervoudige problematiek. Voor het komend schooljaar gaat Het Ambacht er voor zorgen dat er een goede samenwerking is met het stagebureau van de Haagse hogeschool, alwaar stagiaires worden geselecteerd.

Vaak heeft men het over werken met jongeren wat men leuk vindt als men het over stage heeft. Men romantiseert het vaak. Bij Het Ambacht ligt dit genuanceerder. Want werken met de doelgroep van Het Ambacht is vaak ingewikkeld en geen enkele dag is hetzelfde. Op dit moment hebben wij geen stagiaires werkzaam op Het Ambacht. De stagiaires waar wij gebruik van zullen gaan maken volgen een relevante HBO opleiding, zoals bijvoorbeeld Sociaal Pedagogische Hulpverlening (SPH). Een afgestudeerde SPH student moet in staat zijn leiding te geven, maar ook in staat zijn om kennis en vaardigheden over te dragen aan anderen. Ook hier wordt dan ook wel wat verwacht van de stagiair die voor Het Ambacht heeft gekozen. Een stagiair die werkzaam is geweest bij stichting de Trix, waar wij nauw mee samenwerken, is inmiddels in dienst van Het Ambacht.